július 12, 2008

79. Fiat (latin, jelentése:LEGYEN)

Jézus mondta:>> Ahogyan a földön szüntelenül azt mondtam: " Atyám, legyen meg a Te akaratod" ,neked sincs más feladatod Amint egy emberként tettem, ezt cselekszem most is, istenségemben.<<>>istenségemben<<, rávezetett a szónak rejtett értelmére. Ezt az értelmét csak az képes felfogni, aki Benne él, mivel e rejtett értelem emberi szavakkal kifejezhetetlen. De én, Jézus kegyelme által, felfogtam, miként éli át Ő Önmagában azt a >>legyen<<-t, amelyre sokszor hivatkozott. Abban a pillanatban, mikor kimondta:>>Fiat!<<, láttam, hogy embersége és istensége egyszerre mondta; az egész Szentháromság egyesül az Ő akaratával. Világosan láttam, hogy Isten akarata, Fiat-ja akkor is megvalósulna, ha Ő semmiféle teremtményt nem teremtett volna (minthogy a teremtmények az Ő akaratának eszközei). Láttam, hogy Isten Fiat-jának nincsen sem kezdete, sem vége. Tudtam, hogy ez a Fiat Istentől ered és Benne van. Ez a Fiat az Ő akaratának éltető és megvalósító ereje és hatalma, amely nem más, mint a Szeretet. Egyszóval: láttam a legszentebb Szentháromság művét. Úgy láttam, hogy a teremtményeket illetően ez a Fiat egy fonál, amely Isten akaratából ered és két ágra bomlik. Ez a szétágazás Isten akarata és ereje által történt. A lelkekre vonatkozólag az egyik ág az örök üdvösséget, a másik az örök kárhozatot jelentette.. De a Fiat nem egyformán érvényesült a két fonal esetében; az üdvösség Fiatját Isten szabadon mondta ki, ám a kárhozatot mintegy kényszerítve. A Fiat kapcsán az Üdvözítő még a következőket mondta: >> Lányom! Föl akarom tárni előtted, hogy hogyan kell megvalósítani a léleknek a Fiatot. Ha a lélek nem csak szavakkal, hanem egész életével mondja ki, akkor egyesülök vele oly módon, ahogyan a három Személy egy lesz Istenben. Ha így egyesültem a lélekkel, akkor az már semmit sem akar tudni, látni, bírni, ismerni, szeretni és élvezni Kívülem. S ha ez a lélek hűségesen kitart Mellettem, közölni fogom vele magamat. Ebben a közlésben úgy ismerhet meg a lélek, ahogyan Én ismerem Önmagam. Ez a lélek a mennyországot fogja látni és ízlelni, mert Én vagyok a mennyország, és ahol Én vagyok és élek, ott találom meg dicsőségemet. Örömömet és boldogságomat megosztom azzal, aki az Én dicsőségem.<< >>Azok, akik a Fiatot élik, nem lehetnek meg bizonyos öröm nélkül, amely kívülről is megmutatkozik rajtuk. Öröm nélkül az Én szeretetem lángjától égő lélek is ellanyhul, kedvét veszti, végül pedig hitetlenné válik.<< Örömön az Úr nem a világias, bűnös örömöt értette, hanem a mennyei, szent, békés, csöndes derűt, amely fölmelegíti a szíveket, átsugározva másokra is. A lelket megerősíti és mind közelebb emeli Istenhez. Én, méltatlan lélek, átéltem valóságban ezt az örömöt , nem az én érdememből, Isten belső megtapasztalásából. Jézus tárta föl előttem, hogy másoknak is tovább adjam. Ezekről a dolgokról még semmit sem hallottam, és járatlan vagyok, nem merészelek ezekről beszélni, nehogy félreértsenek. Ami az alázatos lelket illeti, csodálatos dolgokat mutatott nekem Jézus. Az ilyen alázatos lélek Istent szinte kényszeríti, hogy hozzá leereszkedjék, mert az alázatos léleknek Isten nem tud ellenállni, amíg ugyanis az igazi alázatosságában marad. mindent Istenben látni, Istennel mindenre képesnek lenni, Isten által mindent elérni-ez a titkok titka. Oktalan világ! Oktalan ember! Hogy tudtok Istenen kívül mást keresni? Miért nem elég nektek az Isten?

Nincsenek megjegyzések: